استارتاپ ویزای کانادا| فینیک

ویزای کارآفرینی یا استارتاپ ویزای کانادا؟

فهرست آنچه در ادامه مطالعه خواهید کرد:

از مهم‌ترین و پرکاربردترین روش‌های مهاجرت برای دریافت اقامت دائم کانادا می‌توان به دو روش کارآفرینی در کانادا و استارتاپ ویزای کانادا اشاره کرد. تعداد زیادی از افراد هستند که شرایط لازم برای استفاده از هر دو روش مهاجرتی را دارند، اما اینکه کدام روش برای آن‌ها بهتر است نیاز به تحقیق و بررسی بیشتری دارد. استارتاپ ویزای کانادا و ویزای کارآفرینی کانادا هر کدام مزایای مخصوص به خود را دارند که در ادامه به طور کلی به بررسی هرکدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

معرفی طرح کارآفرینی کانادا

طرح اقامت کارآفرینی در کشور کانادا را نمی‌توان در قالب یک برنامه کلی و مشخص بیان کرد، زیرا هر کدام از استان‌های این کشور دارای شرایط خاص و متفاوتی هستند. پس متقاضی باید باتوجه به محل اقامت موردنظر خود، پیش‌ نیازهای آن استان را فراهم کند. توجه داشته باشید که فرد متقاضی در طرح کارآفرینی کانادا برای ارائه طرح تجاری خود برخلاف طرح استارتاپ که ایده تجاری باید نوآورانه و جدید باشد، می‌تواند از ایده کسب و کارهای سنتی نیز استفاده کند. در طرح کارآفرینی کانادا بهتر است فرد، طرحی را انتخاب کند که متقاضی در اداره آن تجربه کافی را داشته باشد.

دولت کانادا پس از ارائه طرح تجاری و نشان دادن تمکن مالی لازم، اقدامات و بررسی‌های موردنیاز را انجام داده و سپس پاسخ این بررسی به متقاضی اعلام می‌شود. در صورت تایید و دریافت اقامت دو ساله، شخص باید در این مدت بیزینس خود را راه‌اندازی کند. پس از گذشت ۱۲ تا ۱۸ ماه، فرد باید نشان دهد که طرح تجاری او سودمند بوده و درخواست اقامت دائم را به کشور کانادا بدهد.

ویزای کارآفرینی کانادا

برنامه مهاجرت کارآفرینی و اخذ ویزای کارآفرینی کانادا برای افرادی مناسب است که می‌توانند از توسعه و رشد اقتصادی در یک استان از کشور کانادا حمایت کنند. در برنامه مهاجرتی کارآفرینی کانادا که جز یکی از برنامه‌های مهاجرت استانی (PNP) است، متقاضی می‌تواند پس از انتخاب استان و کامل کردن پرونده و مدارک لازم، از طریق اداره مهاجرت استان مورد نظر خود اقدام به مهاجرت کند.

شرط لازم برای دریافت ویزای کارآفرینی کانادا، راه‌اندازی یک بیزنس جدید در کانادا یا توانایی خرید یک بیزینس فعال در آن کشور است. توجه داشته باشید که بیزینس مورد نظر شما باید برای شهروندان کانادایی اشتغال‌زایی کند. از آنجایی که شرایط در هر استان با استان دیگری متفاوت است، قبل از اقدام به راه‌اندازی یا خرید یک کسب و کار لازم است تا با تمام قوانین و شرایط آن آشنایی داشته باشید.

شرایط لازم برای دریافت ویزای کارآفرینی کانادا چیست؟

همانطور که گفته شد ویزای کارآفرینی کانادا برای کارآفرینانی مناسب است که کسب و کاری را در کشور خود داشته و قصد انتقال آن به کشور کانادا را دارند. همچنین افرادی که می‌خواهند یک کسب و کار جدید را خریداری کرده یا قصد تاسیس یک کسب و کار جدید در کانادا دارند.

پس ابتدا در قدم اول باید از طرح تجاری خود یک بیزینس پلن ارائه کنید. در صورت تایید ایده تجاری به متقاضی ویزای کار کانادا داده می‌شود که پس از آن شخص موظف به اجرایی کردن طرح در استان موردنظر خود است. پس از گذشت ۱۲ تا ۱۸ ماه با ارائه مدارکی مبنی بر اجرایی کردن طرح، می‌توان همراه با بستگان درجه یک برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کند.

استارتاپ ویزای کانادا| فینیک

ویزای کارآفرینی کانادا یک ویزای امتیازبندی است که هر استان کانادا با توجه به اولویت‌های اقتصادی خود شرایطی را برای مهاجرت مشخص می‌کند. افرادی که موفق به کسب امتیاز بیشتری شوند، در الویت این طرح قرار می‌گیرند. بهتر است قبل از تصمیم برای دریافت ویزای کارآفرینی کانادا شرایط خود و استان مورد نظر خود را به‌طور کامل بررسی کنید. چرا که در صورت برخورد با مشکل، درخواست شما با مشکل مواجه شده و رد می‌شود. پس ریسک نکنید تا فرصت خود را برای مهاجرت به این کشور از دست ندهید.

معرفی طرح استارتاپ ویزا کانادا

طرح استارتاپ کانادا یکی از بهترین و آسان‌ترین مسیرهای مهاجرت به کانادا است. این طرح از زیر مجموعه‌های روش سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. در طرح استارتاپ کانادا، ایده‌ی فرد باید نوآورانه بوده و قبلا در کشور کانادا اجرا نشده باشد. فرد پس از ارائه بیزینس پلن خود و اثبات طرح تجاری خود به عنوان یک ایده سودمند، توسط سازمان‌های مورد تایید دولت کانادا، مورد حمایت قرار گرفته و نامه حمایتی دریافت خواهد کرد. پس از آن فرد می‌تواند نسبت به دریافت اقامت دائم کشور کانادا اقدام کند.

استارتاپ ویزا کانادا

استارتاپ ویزای کانادا یکی از جدیدترین و بهترین روش‌های مهاجرت برای جذب کارآفرینان و کسب‌وکارهای نوآورانه به کانادا محسوب می‌شود. شروط لازم برای دریافت استارتاپ ویزای کانادا داشتن بیزینس پلن و طرح تجاری خلاقانه با سبک جدید، توانایی اشتغال‌زایی برای کانادایی‌ها و گرفتن نامه حمایتی از یک سرمایه‌گذار کانادایی است.

دولت کانادا با اجرای طرح استارتاپ کانادا به دنبال جذب کارآفرینان بااستعداد و علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب و کار است. این طرح با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی برای ساکنان آن و تحریک کردن اقتصاد کانادا به رشد شکل گرفته است. توجه داشته باشید که برای دریافت استارتاپ ویزای کانادا، بیزینس پلن شما باید نوآورانه بوده و قبلا اجرا نشده باشد تا بتواند نامه حمایتی لازم را از سازمان‌های مورد تایید دولت کانادا دریافت کنید. متقاضیان پس از دریافت استارتاپ ویزای کانادا می‌توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا نیز اقدام کنند.

شرایط لازم برای دریافت استارتاپ ویزا کانادا چیست؟

در طرح استارتاپ کانادا، شما باید یک ایده نوآورانه و جدید در حوزه‌های مختلف از جمله تکنولوژی، تولید، خدمات، نرم‌افزار، حوزه سایبر و… ارائه کنید. پس از آن طرح شما باید به صورت یک بیزینس پلن حرفه‌ای درآمده و براساس واقعیات و الزامات دنیای کسب و کار نوشته شده باشد. پس از آن شما نیاز به جذب سرمایه‌گذار و گرفتن نامه حمایتی از یکی از سازمان‌های مورد تایید کانادا دارید. بعد از دریافت نامه حمایتی، شما امکان پیگیری سایر مراحل حقوقی دریافت ویزای استارتاپ را دارید. این بخش یکی از اصلی‌ترین و مهم ترین مراحل برای دریافت استارتاپ ویزای کانادا است.

استارتاپ ویزای کانادا| فینیک

چه کسانی می‌توانند استارتاپ ویزا کانادا را دریافت کنند؟

برای آنکه بتوانید استارتاپ ویزای کانادا را دریافت کنید، نیاز است که ۴ شرط اساسی لازم برای این پروسه را داشته باشید.

۱. برای گرفتن ویزای استارتاپ کانادا لازم است که یک ایده تجاری قابل قبول در جامعه و سیستم کاری دولت کانادا داشته باشید. شما باید در آن طرح تجاری حداقل ۱۰ درصد حق رای و ۵۰ درصد از سهام شرکت را داشته و اقدام به دریافت استارتاپ ویزای کانادا کنید.

۲.  شما باید حمایت حداقل یکی از سازمان‌های مورد تایید کانادا را دریافت کنید. این سازمان‌ها در کانادا استارتاپ‌ها و کسب و کارها را حمایت می‌کنند و تاثیر زیادی در فرآیند گرفتن استارتاپ ویزای کانادا دارند. در این فرآیند شما باید با سازمان‌های تعیین شده مذاکره کرده و طرح خود را ارائه دهید. در صورت تایید و قبول حمایت از طرف آن‌ها، شما می‌توانید نامه حمایتی را دریافت کنید که در پروسه اخذ استارتاپ ویزای کانادا بسیار تاثیرگذار است.

در مجموع ۶۹ شرکت سرمایه‌گذار مورد تایید برای صدور این نامه در سایت رسمی کانادا Canada.ca اعلام شده است که براساس ویژگی‌های ایده استارتاپی و شرایط تیم خود می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.

۳. سومین شرط داشتن مدرک و دانش زبان می‌باشد. هر چقدر مدارک زبان‌های بیشتری داشته باشید و زبان خود را بهتر کنید، شانس گرفتن استارتاپ ویزای کانادا برای شما بیشتر می‌شود.

۴. شما باید تمکن مالی و شرایط مالی لازم برای راه‌اندازی کسب و کار و گذران زندگی در کانادا را داشته باشید.

مقایسه طرح استارتاپ ویزا کانادا و طرح کارآفرینی کانادا

تا اینجا به صورت کلی به تفاوت‌های موجود بین دو طرح استارتاپ کانادا و و طرح کارآفرینی کانادا آشنا شده‌اید. در اینجا تمام ویژگی‌های این دو طرح به صورت کلی مقایسه شده‌اند تا شما بتوانید با دانستن تمام نکات، بهترین روش را برای مهاجرت خود انتخاب کنید.

  • مهم‌ترین تفاوت بین طرح استارتاپ کانادا و طرح کارآفرینی کانادا در این است که با کارآفرینی در کانادا ویزای کار مشروط دریافت خواهید کرد (بجز کارآفرینی نیوبرانزویک و پرنس ادوارد که قوانین خود را داراست). در صورتی که در طرح استارتاپ ویزا، اقامت دائم کانادا به صورت غیر مشروط برای شما صادر می‌شود. یعنی بر خلاف طرح کارآفرینی اگر حتی پروژه کسب و کار شما راه اندازی هم نشود یا شکست بخورد، اقامت دائم شما لغو نخواهد شد.
  • در مقایسه طرح استارتاپ با طرح کارآفرینی می‌توان گفت شما در طرح کارآفرینی لزوماً نباید یک ایده نوآورانه و راه‌حل جدید داشته باشید، اما در طرح استارتاپ حتما باید ایده خلاقانه وجود داشته باشد و بدون وجود این ویژگی اصلا استارتاپ معنایی ندارد.
  • در طرح کارآفرینی شما یک کسب و کار قطعی با خدمات، راه‌حل‌ها، تولیدات، مشتریان و مراحل فروش قطعی دارید. این در حالی است که تمام این ویژگی‌ها در طرح استارتاپ بسیار تخصصی‌تر است. پس برای ورود به طرح استارتاپ کانادا باید اطلاعات کاملی از بازار کار کانادا و بازار روز جهانی داشته باشید.
  • در طرح استارتاپ شما بر روی یک طرح تجاری نو و خلاق کار کرده و نیاز دارید که یک تیم استارتاپی متخصص و حرفه‌ای داشته باشید. در حالی که در طرح کارآفرینی معمولا پروژه‌ها بر بسترهای قدیمی و سنتی کار می‌کنند و تنها شرط آن اشتغال‌زایی است.
  • اغلب در یک استارتاپ سرمایه پیشرفت طرح تجاری از یک سرمایه‌گذار خارجی جذب می‌شود اما در طرح کارآفرینی خود شخص باید به صورت کامل از سرمایه خود، بیزینس را راه‌اندازی کند.
استارتاپ ویزای کانادا| فینیک
  • در مورد مقایسه هزینه بین طرح استارتاپ و طرح کارافرینی، از آنجایی که در بیزینس پلن شما باید پیش‌بینی ۵ سال آینده کسب و کار را به طور دقیق بیاورید، می‌توان گفت در طرح استارتاپ کانادا هزینه پنهانی در کار نیست. اما در طرح کارآفرینی کانادا، هزینه‌های پنهان زیادی وجود دارد که قبل از اقدام به خرید یا راه‌اندازی بیزینس باید به طور کامل تمام جنبه‌های آن را بررسی کنید. 
  • در طرح استارتاپ ویزای کانادا شما می‌توانید در هر استانی سکونت داشته و بیزینس خود را راه‌اندازی کنید. زیرا طرح استارتاپ ویزای کانادا یک برنامه فدرال است اما برنامه های کارآفرینی کانادا به صورت استانی اجرا می‌شود که هر کدام قوانین مخصوص به خود را دارند.
  • در طرح استارتاپ ویزای کانادا شرایط خاص و ویژه‌ای برای سن، تمکن مالی و سوابق مدیریتی وجود ندارد. اما در طرح کارآفرینی کانادا، بسته به قوانین هر استان، برای هرکدام از موارد گفته شده شرایط خاصی لازم است.
  • در فرآیند دریافت استارتاپ ویزای کانادا برای راه‌اندازی بیزینس، نباید خودتان سرمایه‌ای را برای بخش کاری پروژه پرداخت کنید و یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری مورد تایید کانادا، مسئول بخش مالی پروژه شما خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که هزینه‌های مربوط به تهیه بیزینس پلن، تحقیق و بررسی بازار و تمام فرآیندی که برای متقاعد کردن سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در ایده تجاری شما لازم است بر عهده‌ی خودتان است. اما برای دریافت ویزای کارآفرینی و شرکت در طرح کارآفرینی، باید سرمایه خود را در محوریت کار قرار داده و با سرمایه خود کسب و کار جدیدی را راه‌اندازی یا کسب و کاری را در کانادا خریداری کنید. این ویژگی یکی از مهم ترین تفاوت‌ها بین پروسه اخذ این دو نوع ویزا است. به عنوان مثال برای افرادی که توان مالی کمتری دارند، ویزای استارتاپ کانادا یک گزینه آسان تر است و شما می‌توانید با ریسک کمتری به اقامت دائم کانادا دست یابید.
  • در مقایسه سرمایه مورد نیاز بین دو طرح کارآفرینی و استارتاپ می‌توان گفت که در حالی که پلنهای مختلف استانی در طرح ویزای کارآفرینی ممکن است از شما انتظار سرمایه‌گذاری مبالغی بین ۲۰۰ هزار تا ۱ میلیون یا ۲ میلیون دلار را داشته باشند، در ویزای استارتاپ شما نیازی به چنین سرمایه زیادی ندارید.
    البته این موضوع به آن معنی نیست که در فرآیند دریافت ویزای استارتاپ کانادا بعد مالی وجود ندارد. درست است که در طرح استارتاپ کانادا به سرمایه‌گذاری مستقیم نیاز نیست، اما لازم است تا بتوانید هزینه گذران زندگی خود و خانواده‌تان را در کانادا داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که این میزان سرمایه بسیار کمتر از سرمایه لازم برای شرکت در طرح کارآفرینی است.
  • در کارآفرینی نیازی به داشتن ایده نوآورانه و تأیید آن از سوی شرکت‌های سختگیر سرمایه‌گذاری نیست اما در فرآیند دریافت ویزای استارتاپ کانادا، ایده و طرح تجاری شما ضامن موفقیت شماست و آن ایده باید یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری را قانع کند تا بخواهند در طرح تجاری شما سرمایه‌گذاری کنند. در حالی که در بخش کارآفرینی این موضوع وجود نداشته و با اثبات سلامت سرمایه‌گذاری و تأمین اعتبار آن، شما می‌توانید ویزای کارآفرینی را دریافت کنید.

تفاوت ویزای کارآفرینی و استارتاپ ویزای کانادا از نظر اقامت دائم

از آنجایی که به طور کلی هدف تمام متقضایان در نهایت دریافت اقامت دائم است، در این بخش به بررسی ویزای کارآفرینی کانادا و استارتاپ ویزای کانادا را از نظر دریافت اقامت دائم می‌پردازیم. برای دریافت ویزای کارآفرینی، فرد عموما پس از نشان دادن بیزینس پلن و دریافت تاییدیه از دولت کانادا، می‌تواند اقامت دو ساله دریافت کند. در این مدت شخص فرصت دارد تا طرح تجاری خود را راه‌اندازی کرده و ثابت کند کسب و کارش سودمند است. پس از گذراندن این مرحله متقاضی می‌تواند برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کند.

برای دریافت استارتاپ ویزای کانادا پس از ارائه طرح تجاری، در صورت تایید و گرفتن نامه حمایتی از سازمان‌های مورد تایید دولت کانادا، فرد می‌تواند همزمان درخواست اقامت دائم کانادا را ثبت کند. در صورت موافقت دولت کانادا، فرد با اقامت دائم وارد کشور کانادا می‌شود. در این طرح همزمان با انجام شدن فرآیند اقامت دائم، متقاضی می‌تواند با گرفتن ویزای ورک پرمیت کانادا که برای مدت ۲ سال صادر می‌شود، برای انجام فعالیت‌های خود وارد کانادا شود.

در نتیجه این مقایسه می‌توان گفت که رسیدن به اقامت دائم در طرح استارتاپ سریع‌تر از طرح کارآفرینی است. به این نکته نیز توجه داشته باشید که در طرح استارتاپ ویزا، یکی از افراد تیم استارتاپ که نقشی کلیدی‌تری دارد، می‌تواند زودتر از موعد وارد کشور کانادا شده و با اجازه کاری که دریافت می‌کند، مقدمات اولیه راه‌اندازی طرح استارتاپ را فراهم کند.

تفاوت ویزای کارآفرینی و استارتاپ ویزای کانادا از نظر شرایط متقاضی

در مقایسه شرایط لازم برای دریافت ویزای کارآفرینی و استارتاپ ویزای کانادا می‌توان گفت در طرح کارآفرینی مواردی مثل زبان، سن، تحصیلات، سوابق کاری و … بررسی می‌شود و با دارا بودن هر یک از شرایط لازم می‌تواند امتیاز کسب کند. به عنوان مثال هر چه شخص مدارک تحصیلی بالاتر، سن مناسب تر و سابقه کاری بیشتری داشته باشد، امتیاز بیشتری را کسب می‌کند. اما برای دریافت استارتاپ ویزا هیچ حداقلی برای سن، مدرک تحصیلی و سابقه کاری وجود ندارد.

درست است که در طرح استارتاپ کانادا هیچ حداقلی برای این موارد در نظر گرفته نشده است، اما بهتر است شخص مدارکی را به عنوان مدرک تحصیلی مرتبط با تخصص خود و اینکه سوابق کاری در حوزه طرح تجاری خود را نشان دهد. این عمل برای افسر ویزا این مسئله را قابل قبول می‌کند که شخص، می‌خواهد در طرحی شرکت کند که به میزان مناسبی تجربه کار و یا آموزش در آن زمینه را داشته است.

تفاوت ویزای کارآفرینی و استارتاپ ویزای کانادا از نظر همراهان در مهاجرت

تفاوت استارتاپ ویزا و ویزای کارآفرینی کانادا در تعداد همراهان هم است. در کشور کانادا همراه به همسر و فرزندان تا سن ۲۱ سالگی گفته می‌شود. در این زمینه هر دو ویزا هیچگونه تفاوتی با یکدیگر ندارند اما در زمان اعلام سن فرزندان تفاوت وجود دارد. یعنی زمانی که شما می‌خواهید در طرح کارآفرینی همسر و فرزندان خود را به عنوان همراه اعلام کنید، پس از قبول شدن طرح تجاری، باید سن فرزندان شما در آن زمان زیر ۲۲ سال باشد و این سن تا آخر برنامه برای فرزندان شما ثبت خواهد شد.

اما در استارتاپ ویزا بلافاصله پس از تایید طرح تجاری از سازمان‌های مورد تایید کانادا، می‌توان درخواست اقامت خانواده را نیز اعلام کرد که در این زمان سن فرزندان شما باید زیر ۲۲ سال باشد. در واقع به عبارتی می‌توان گفت در طرح استارتاپ، درخواست همراه را می‌توان زودتر اعلام کرد. پس بهتر است از روشی اقدام به مهاجرت کنید که برای فرزندان‌تان در قرار گرفتن پرونده شما مشکلی پیش نیاید.

استارتاپ ویزای کانادا| فینیک

با استارتاپ ویزا امکان همراهی ۴ نفر دیگر به عنوان نیروی کلیدی در کنار صاحب امتیاز اصلی وجود دارد. علاوه بر این می‌توانید با دریافت استارتاپ ویزا، افراد درجه یک را با خود همراه کنید. اما در طرح کارآفرینی تنها در صورت تایید پروژه، فرد می‌تواند خانواده را با خود همراه کند. به این نکته توجه داشته باشید که در طرح استارتاپ در صورتی که مشکلی در راه اندازی ایده تجاری پیش بیاید، تاثیری بر پرونده اقامت دائم شما ندارد.

تفاوت ویزای کارآفرینی و استارتاپ ویزای کانادا از نظر نیاز به سرمایه

حداقل سرمایه مورد نیاز در طرح استارتاپ برای انتقال به کانادا ۱۰۰ هزار دلار است. در حالیکه این هزینه برای روش کارآفرینی بیشتر است. یعنی در این طرح علاوه بر سرمایه اولیه، تمکن مالی بیشتری نیز نیاز است.

مقایسه ویزای کارآفرینی و استارتاپ ویزای کانادا از نظر دانش زبان

یکی از شرایط لازم و ضروری برای دریافت اقامت دائم کانادا در تمامی روش‌های مهاجرت به کشور کانادا، داشتن دانش زبان است. اما اگر بخواهیم سطح دانش زبان را در دو طرح استارتاپ و کارافرینی بررسی کنیم، می‌توان گفت در طرح کارآفرینی عموماً سطح متوسط زبان برای دریافت اقامت نیاز است و فرد باید حداقل در سطح CLB5 دانش زبان انگلیسی را داشته باشد.

همچنین در طرح استارتاپ نیز همین پیش‌نیاز برای سطح دانش زبان مورد نیاز است. در برخی از ایالات کشور کانادا، فرد می‌تواند با کسب نمره یک سطح پایین تر که آن CLB4 است، نیز درخواست اقامت از طریق کارآفرینی را از دولت این کشور دریافت کند. پس می‌توان گفت برای افرادی که نمی‌توانند بیش از این سطح دانش زبان را کسب کنند، اقدام برای دریافت اقامت دائم از طریق طرح کارآفرینی مناسب‌تر است.

استارتاپ ویزای کانادا| فینیک

اما به طور کلی به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر دانش زبان فرد متقاضی برای دریافت اقامت بالاتر باشد، در برنامه‌های کارآفرینی امتیاز بیشتری کسب کرده و شانس بالاتری را برای دریافت اقامت دائم خواهید داشت.

تفاوت ویزای کارآفرینی و استارتاپ ویزای کانادا از نظر شرط حضور

از آنجایی که ویزای کارآفرینی کانادا با هدف راه‌اندازی یک بیزینس داده شده و فرد متقاضی می‌خواهد کانادا را محل زندگی دائم خود قرار دهد، فرد برای موفق شدن در کسب و کار و نشان دادن قصد اقامت دائم در این کشور باید حداقل ۹ تا ۱۰ ماه از سال را در کشور کانادا حضور داشته باشد. در غیر اینصورت ممکن است در هنگام درخواست اقامت دائم با مشکل مواجه شود. 

همانطور که می‌دانید در طرح استارتاپ کانادا، شخص متقاضی اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کرده و لازم است برای تمدید اقامت دائم، در هر پنج سال دو سال را در کانادا حضور داشته باشد. در نهایت می‌توان گفت برای افرادی که نمی‌توانند شرط حضور در روش کارآفرینی را رعایت کنند، طرح استارتاپ کانادا می‌تواند مسیر مناسب‌تری باشد.

برای مهاجرت به کانادا ویزای کارآفرینی کانادا بهتر است یا استارتاپ ویزای کانادا؟

احتمالا در پایان این مقاله برای شما هم این سوال پیش آمده که در نهایت کدام یک از این دو نوع ویزا برای مهاجرت بهتر است؟
به طور کلی نمی‌توان گفت که استارتاپ ویزای کانادا بهتر است یا ویزای کارآفرینی، چون انتخاب این دو مورد تا حد زیادی به شرایط متقاضی بستگی دارد. ممکن است برای یک نفر با شرایط و توانایی‌هایی که دارد طرح استارتاپ ویزا کانادا مناسب‌تر باشد و برای فرد دیگری برنامه کارآفرینی استانی مناسب‌تر باشد.

پیشنهاد سودمندانه من برای قدم گذاشتن در این مسیر این است که انتخاب روش مهاجرت و مراحل رسیدن به اقامت دائم را به موسسه یا فردی بسپارید که تخصص و تجربه لازم را در این زمینه داشته باشد و بتواند به شما کمک کند تا در هیچ کدام از مراحل به مشکل برنخورید. تیم فینیک با تجربه ۷ ساله خود در انتقال فناوری و استارتاپ‌ها می‌تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد.

پرسش و پاسخ‌های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فینیک، استارتاپ ویزا کانادا - مهاجرت به کانادا

استارتاپ استودیو فینیک

اگر ایده و کسب و کار ندارید اینجا نقطه شروع شما است.

فینیک، استارتاپ ویزا کانادا - مهاجرت به کانادا

استارتاپ ویزا کانادا

ایده کسب و کاری داری میخوای بری کانادا از اینجا شروع کن.

فرصتی استثنایی برای فارغ التحصیلان شیمی، جاب آفر فوری آلمان. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرد.

فرم درخواست مشاوره

برای درخواست مشاوره یا جلسه حضوری فرم زیر را با دقت تکمیل بفرمایید.