LOS یا نامه حمایتی - los چیست

LOS یا نامه حمایتی استارتاپ ویزا 🚀 [اقامت دائم کانادا]

فهرست آنچه در ادامه مطالعه خواهید کرد:

LOS یا نامه حمایتی سندی است که توسط سازمان‌های حمایتی و سرمایه‌گذاری به دلیل حمایت از تجارت نوآورانه به متقاضی داده می‌شود. دریافت نامه حمایتی ویزای استارتاپ، یکی از شروط اصلی راه‌اندازی استارتاپ در کانادا است. متقاضی باید به همراه در خواست اقامت دائم از طریق طرح ویزای استارتاپ کانادا، حتما نامه حمایتی نیز داشته باشد. در غیر اینصورت هرگز نمی‌تواند استارتاپ ویزا را دریافت کند.

LOS یا نامه حمایتی - los چیست

نامه حمایتی ویزای استارتاپ کانادا یا LOS چیست؟

در قدم اول پس از آن که یک گروه تصمیم به راه‌اندازی استارتاپ در کانادا و دریافت استارتاپ ویزا کردند، ابتدا باید ایده خود را از نظر اهمیت، کارایی، بکر و نوآورانه بودن، وجود خارجی و تناسب با بازار کانادا واقتصاد جهانی بررسی کنند. سپس بعد از نوشتن و ارائه بیزینس پلن یا طرح تجاری خود، پروژه توسط یکی از 3 سازمان مورد تایید اداره مهاجرت کانادا بررسی می‌شود. پس از آنکه سازمان موردنظر طرح شما را تایید کرد، نامه حمایتی یا Letter of support صادر می‌گردد.

به عبارتی دیگر این سازمان‌ها حمایت خود را از پروژه شما با ارسال نامه حمایتی به اداره مهاجرت نشان می‌دهند. اداره مهاجرت پس از بررسی های لازم با استناد به این نامه اقدام به پذیرش متقاضیان می‌کند. توجه داشته باشید داشتن این نامه از حیاتی‌ترین امور در فرایند گرفتن ویزا و اقامت از طریق استارتاپ ویزا است.

در مرحله بعد اداره مهاجرت کانادا برای صدور ویزای مهاجرتی و اقدامات لازم برای گرفتن اقامت دائم کانادا، پرونده و افراد تیم را به دقت بررسی می‌کند. این مرحله به شدت تخصصی و پیچیده است. زیرا برای دریافت نامه حمایتی صرفا تشکیل پرونده و نامه نگاری و کارهای اداری کافی نیست و با دیگر روش‌های مهاجرتی بسیار متفاوت است.

سرمایه گذاران مورد تایید کانادا برای گرفتن نامه حمایتی

سازمان‌های مورد تایید اداره مهاجرت کانادا، گروه‌های تجاری هستند که برای سرمایه گذاری و حمایت از استارتاپ‌های احتمالی از طریق برنامه ویزای استارتاپ تعیین شده‌اند. هر سازمان فرآیند پذیرش مخصوص به خود را داشته که در قالب پیشنهادها و معیارهایی برای ارزیابی از آن‌ها استفاده می‌کند. اگر سازمان مورد نظر تصمیم بگیرد ایده کسب و کار شما را بررسی کند، ابتدا پتانسیل پیشنهاد شما و موفقیت یا عدم موفقیت آن را ارزیابی می کند. اگر سازمان تصمیم بگیرد از ایده کسب و کار شما حمایت کند، برای شما یک نامه حمایتی ارسال می‌گردد.

LOS یا نامه حمایتی - los چیست

به طور کلی سه نوع سرمایه گذارمورد تایید برای اخذ نامه حمایتی استارتاپ ویرا و مهاجرت به کانادا وجود دارد:

  • سرمایه گذاران ریسک پذیر کانادا (Venture Capital Firms)
  • گروه های سرمایه گذار فرشته (Angel Investor Groups)
  • انکوباتورهای کانادا (Business Incubators)

برای آنکه با ۳ نوع سازمان سرمایه‌ گذاری مور تایید اداره مهاجرت کانادا بیشتر آشنا شوید، صفحه استارتاپ ویزا را بخوانید.

همچنین لیست سازمان های سرمایه گذاری رسمی دولت کانادا را میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

مراحل گرفتن نامه حمایتی استارتاپ ویزا کانادا

می‌توان به طور کلی فرآیند دریافت نامه حمایتی ویزای استارتاپ کانادا را شامل سه بخش ارتباط با سرمایه‌گذار کانادایی، ارائه ایده و متقاعد کردن سرمایه‌گذار دانست.
در ابتدا برای گرفتن نامه حمایتی باید با سرمایه‌گذاران ارتباط برقرار کرده و طرح تجاری خود را به شکلی حرفه‌ای ارائه دهید. هرکدام از سازمان‌ها براساس استراتژی کاری خود از شما می‌خواهند به صورت حضوری یا مجازی ایده تجاری خود را ارائه دهید.

سپس بیزینس پلن شما به دقت بررسی شده و در صورتی که ایده اولیه طرح شما جذاب، قابل رقابت و قابلیت سوددهی زیاد داشته باشد، آن سازمان در پروژه شما سرمایه‌گذاری می‌کند.
درنهایت سرمایه‌گذار یک نسخه از “Letter of Support” را برای اعضای تیم استارتاپی شما و یک نسخه از گواهی تعهد (Commitment Certificate) را برای اداره مهاجرت کانادا ارسال می‌کند.

تفاوت گواهی تعهد و نامه حمایتی (LOS)

سازمان تعیین شده باید یک گواهی تعهد برای تیم کارآفرینی کانادا (که حداکثر شامل ۵ نفر است) تکمیل کرده و یک نامه حمایتی به هر یک از اعضای تیم ارائه دهد.

LOS یا نامه حمایتی - los چیست

گواهی تعهد کسب‌وکار استارتاپ حاوی اطلاعاتی شامل نهاد تعیین شده، درخواست کننده، اعضای تیم کارآفرین، کسب‌وکار، ساختار تجارت، اطلاعات پس زمینه و مجوز کار برای متقاضیان است. از سویی دیگر نهاد تعیین‌شده فقط یک نامه حمایتی به متقاضی ارائه می‌کند، در حالی که گواهی تعهد را مستقیما به IRCC (سازمان پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا) ارسال می‌کند. گواهی تعهد به مدت 6 ماه اعتبار دارد و در این مدت متقاضی باید برای اقامت دائم و در صورت نیاز اجازه کار درخواست دهد.

بهترین سرمایه‌گذار برای اخذ نامه حمایتی

انتخاب یکی از سه نوع سرمایه‌گذار تا حد زیادی به نوع استارتاپ و طرح تجاری شما بستگی دارد. به طور کلی سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر معمولا روی بیزینس‌های با قابلیت رشد بالا و ریسک زیاد سرمایه‌گذاری می‌کنند.
طبق بررسی‌های انجام شده انکوباتورها با اختلاف زیاد بیشترین حمایت از ایده‌های استارتاپ را داشته‌اند. همچنین به ترتیب بیشترین و کمترین درصد موفقیت در راه‌اندازی استارتاپ‌ها مربوط به سرمایه‌گذاران فرشته و سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر است.

اگر بخواهیم هر سازمان را براساس نرخ موفقیت استارتاپ‌ها در نهایی کردن پرونده و جلب رضایت اداره مهاجرت کانادا بررسی کنیم سرمایه گذاران فرشته با ۸۰ درصد موفقیت رتبه اول را کسب کرده‌اند. مراکز رشد با ۷۸ درصد موفقیت در تأیید استارتاپ‌های حمایت شده، رتبه دوم را دارند و سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر با ۴۳ درصد موفقیت در رتبه سوم قرار می‌گیرند.

تفاوت اخذ نامه حمایت از هر نوع سازمان سرمایه‌گذاری

به طور کلی سرمایه‌گذاران فرشته و ریسک‌پذیر باید مبلغی را در استارتاپ شما سرمایه‌گذاری کنند. مبلغ سرمایه‌گذاری برای انجل‌ها حداقل ۷۵ هزار دلار و برای ونچرها ۲۰۰ هزار دلار است. البته باید این نکته را بدانید که این سازمان‌ها در بخشی از سهام شرکت شما سهیم خواهند شد.
از سویی دیگر انکوباتورها یا مراکز رشد نیازی به سرمایه‌گذاری نقدی ندارند و تنها لازم است که در برنامه آن‌ها پذیرفته شوید. این ویژگی مراکز رشد باعث شده که رقابت و تقاضا برای دریافت نامه حمایت به شدت افزایش پیدا کند. پس لازم است که طرح شما بتواند با دیگر رقیبان رقابت کرده و در نهایت بتواند انتخاب شود.

امکان گرفتن نامه حمایتی از چند سرمایه گذار کانادایی وجود دارد؟

بله شما می‌توانید از چند سرمایه‌گذار کانادایی نامه حمایت دریافت کنید به شرط آنکه تمام سرمایه‌گذاران مورد تایید اداره مهاجرت کانادا باشند. نام این عمل Syndication است.

LOS یا نامه حمایتی - los چیست

جمع بندی

نامه حمایتی ویزای استارتاپ کانادا، توسط یک سرمایه‌گذار کانادایی برای حمایت از پروژه شما صادر می‌شود. 69 شرکت سرمایه‌گذار مورد تأیید در سایت رسمی کانادا Canada.ca اعلام شده است که می‌توانید بر اساس ویژگی‌های ایده استارتاپی و شرایط تیم خود به آن‌ها مراجعه کنید. بدون دسترسی به این نامه نمی‌توانید ویزای استارتاپ کانادا را دریافت کنید.

سوالات متداول شما درباره LOS

LOS (نامه حمایتی) چیست و چه نقشی در مهاجرت به کانادا دارد؟

LOS یا “Letter of Support” نامه‌ای است که از سوی یکی از سازمان‌های تعیین‌شده کانادایی صادر می‌شود و نشان می‌دهد که ایده کسب و کار شما توسط آن‌ها پشتیبانی می‌شود. این نامه برای اخذ استارتاپ ویزا و مهاجرت به کانادا ضروری است و تأییدیه‌ای بر پتانسیل موفقیت کسب و کار شما در کانادا می‌باشد.

چه تفاوتی بین LOS و سایر مدارک حمایتی در فرآیند مهاجرت به کانادا وجود دارد؟

در حالی که مدارک دیگری مانند مدارک مالی، مدارک شغلی و تحصیلی نیز برای مهاجرت به کانادا لازم است، LOS به طور خاص تأییدیه‌ای از یک سازمان معتبر کانادایی است که نشان‌دهنده حمایت از طرح کسب و کار استارتاپی شماست. این نامه بخشی اساسی از درخواست استارتاپ ویزا است.

چگونه می‌توان یک LOS (نامه حمایتی) برای استارتاپ ویزا دریافت کرد؟

برای دریافت LOS، باید با یکی از سازمان‌های تعیین‌شده کانادایی مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر، گروه‌های سرمایه‌گذاری فرشته و یا مراکز رشد کسب و کار تماس بگیرید و ایده کسب و کار خود را ارائه دهید. اگر ایده شما مورد قبول قرار گیرد، آن‌ها نامه حمایتی را برای شما صادر خواهند کرد.

پرسش و پاسخ‌های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فینیک، استارتاپ ویزا کانادا - مهاجرت به کانادا

استارتاپ استودیو فینیک

اگر ایده و کسب و کار ندارید اینجا نقطه شروع شما است.

فینیک، استارتاپ ویزا کانادا - مهاجرت به کانادا

استارتاپ ویزا کانادا

ایده کسب و کاری داری میخوای بری کانادا از اینجا شروع کن.

فرصتی استثنایی برای فارغ التحصیلان شیمی، جاب آفر فوری آلمان. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرد.

فرم درخواست مشاوره

برای درخواست مشاوره یا جلسه حضوری فرم زیر را با دقت تکمیل بفرمایید.