مزیت اقامت دائم کانادا | فینیک

10 مزیت اقامت دائم کانادا 🍁 [بهشت مهاجران] 2024

فهرست آنچه در ادامه مطالعه خواهید کرد:

کانادا را اغلب به عنوان «بهشت مهاجران» می‌نامند و به همین دلیل اقامت دائم کانادا متقاضی زیادی دارد. هر سالِ کانادا با افزایش سالانه مهاجران جهان را شگفت زده می‌کند. طبیعت خوشایند آن، رشد اقتصادی فزاینده و فرآیندهای مهاجرت آسان، تصمیم گیری برای آمدن و اقامت دائم در کشور را برای مردم تقریبا ایده آل کرده است. آیا می‌خواهید مزایای روابط عمومی کانادا را بدانید؟ همراه ما باشید تا این موارد را بررسی کنیم.

افزایش سهمیه مهاجرتی کانادا در سال 2024

دولت کانادا قصد دارد در سال 2024 بیش از 400000 مهاجر جدید را بپذیرد که این بالاترین سطح پذیرش در تاریخ این کشور است. این امر فرصت های بیشتری را برای افراد در سراسر جهان برای مهاجرت به کانادا و بهره مندی از مزایای اقامت دائم ایجاد می کند. حالا بریم سراغ مزیت‌های برتر اقامت دائم کانادا.

۱۰ مزیت برتر اقامت دائم کانادا چیست؟

بسیاری از مهاجران با دریافت وضعیت اقامت دائم در کانادا زندگی، کار و اقامت می کنند که درها را به روی طیف گسترده‌ای از مزایا باز می‌کند! در زیر ۱۰ مزیت برتر اقامت دائم کانادا ذکر شده است:

۱. حق زندگی و کار در کانادا

کانادا به عنوان دومین کشور برتر جهان برای زندگی و کار رتبه بندی شده است. این یکی از مقاصد برتر برای پایداری کلی، نفوذ فرهنگی، نفوذ اقتصادی، کارآفرینی و در درجه اول برای کیفیت زندگی است. هنگامی که اقامت دائم دریافت کردید، حق دارید به هر منطقه یا استانی در کانادا نقل مکان کنید. شما مجبور نیستید به یک کارفرما، شغل بچسبید یا حتی در یک استان مشخص سکونت کنید.

۲. ویزای خود را بعد از ۵ سال تمدید کنید

اکثر کارت‌های وضعیت اقامت دائم کانادا به مدت ۵ سال معتبر هستند، اگرچه برخی از آنها فقط ۱ سال اعتبار دارند. علاوه بر این، هیچ محدودیتی برای اینکه چند بار می‌توانید وضعیت ویزای خود را تمدید کنید، وجود ندارد. هدف و سابقه توسط افسر برای ارزیابی اینکه آیا دلیل معتبری برای ادامه ماندن شما وجود دارد در نظر گرفته می‌شود.

۳. به شما اجازه می‌دهد تا خانواده خود را همراه خود بیاورید!

به شما اجازه می‌دهد تا خانواده خود را همراه داشته باشید. اعضای خانواده شما همچنین می‌توانند در صورت اقامت دائم در کانادا زندگی، تحصیل و کار کنند. با این حال، اگر بالای ۱۸ سال دارید، مجاز به حمایت از ساکنان خاصی هستید.

مزیت اقامت دائم کانادا | فینیک

۴. آموزش رایگان برای کودکان

دولت کانادا تحصیل رایگان تا درجه ۱۲(سال ۱۲ ام) را برای همه کودکان (تا سن ۱۸ سال) مقیم دائم را به صورت رایگان تضمین می‌کند. تحصیلات کانادا دارای سه سطح آموزش ابتدایی، متوسطه و عالی است. علاوه بر این، در مورد تحصیلات دانشگاهی، هزینه‌های تحصیل برای ساکنان دائم به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

۵. مراقبت‌های بهداشتی همگانی

مهاجرت به کانادا مراقبت‌های بهداشتی جهانی را ارائه می‌دهد که توسط دولت و مقامات کانادا ارائه می‌شود. برای هر دارنده ویزای اقامت دائم کانادا در کانادا، مراقبت‌های پزشکی رایگان است و تمام داروهای تجویزی که از طریق مالیات پرداخت می‌شوند را نیز پوشش می‌دهد. همچنین می‌توانید به عنوان مقیم دائم کانادا برای بیمه سلامت عمومی اقدام کنید.

۶. مزایای اجتماعی

اگر مهاجران در کانادا ۴۰ امتیاز اعتبار کسب کرده باشند، می‌توانند از مزایای تامین اجتماعی زیادی برخوردار شوند. این معادل ۱۰ سال کار یا ۴۰ ماه است. ساکنان کانادا می‌توانند مشاغل پردرآمد مناسب و تخفیف‌های مالیاتی داشته باشند که به آنها کمک می‌کند از زندگی باکیفیتی برخوردار شوند. سایر مزایای اجتماعی شامل پرداخت‌های بازنشستگی، مزایای از کارافتادگی و مزایای بازماندگان برای کارگران متوفی است.

۷. راه به شهروندی کانادا

پس از دریافت اقامت دائم در کانادا، می‌توانید پنج سال در آنجا زندگی کنید. اگر از این پنج روز به مدت ۱۰۹۵ روز (سه سال) در این کشور زندگی کرده باشید، واجد شرایط شهروندی کانادا می‌شوید. با این حال، تنها ۵ سال قبل از تاریخ ثبت درخواست شهروندی معتبر در نظر گرفته می‌شود.

۸. آزادی رفت و آمد

شما می‌توانید با کارت اقامت دائم کانادا بارها به خارج از کانادا سفر کرده و بازگردید. به شما این آزادی را می‌دهد که در استان دیگری نیز جابجا شوید و اقامت داشته باشید. شما می‌توانید یک شغل جدید، یک فرصت جدید یا انواع دیگر معیشت را در سراسر کشور دنبال کنید.

مزیت اقامت دائم کانادا | فینیک

۹. آزادی برای راه اندازی کسب و کار

ساکنان دائمی کانادا به عنوان مهاجران نیز شناخته می‌شوند. آنها همچنین می‌توانند به طور قانونی شرکت خود را پس از مهاجرت به کانادا راه اندازی کنند. تحت مزایای اقامت دائم کشور کانادا، شما می‌توانید بدون داشتن شهروند کانادایی در یک امتیاز سرمایه گذاری کنید یا یک کسب و کار جدید را با مالکیت انحصاری، شراکت یا شرکت راه اندازی کنید.

۱۰. محیط امن و ایمن

کانادا در سال ۲۰۰۷ توسط مجله اکونومیست به عنوان صلح‌آمیزترین کشور جهان معرفی شد. این یک مقصد امن و مطمئن برای استقرار است. مهاجرانی که اقامت دائم کانادا را دارند، طبق منشور شماره ۶ کانادا از تمام حقوقی برخوردارند که توسط دولت و مقامات محافظت می‌شود. افرادی که امنیت را در اولویت قرار می‌دهند، این را مهم‌ترین مزیت زندگی در کانادا می‌دانند.

چگونه می‌توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید؟

برای شخصی که می‌خواهد مهاجرت به کانادا را انتخاب کند، در اینجا ۵ دسته برتر وجود دارد که می‌توانید اقامت دائم دریافت کنید:

۱. اکسپرس اینتری

برنامه اکسپرس اینتری در تمام طول سال معتبر است. اساساً از سه زیر مجموعه تشکیل شده است:

  1. برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP): این برنامه برای متخصصان واجد شرایط و با تجربه است.
  2. برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP): این برای متخصصان فنی واجد شرایط با تجربه کارگر خارجی است.
  3. کلاس تجربه کانادایی (CEC): این کلاس برای متخصصانی است که در کانادا کار کرده‌اند.

۲. مهاجرت خانوادگی

یک فرد متقاضی و واجد شرایط اقامت دائم کانادا همچنین می‌تواند اعضای خانواده خود را از طریق برنامه مهاجرت کلاس خانواده به کانادا بیاورد.

شما می توانید این افراد را به همراه خود بیاورید:

  • شریک عاطفی
  • همسر
  • شریک زناشویی
  • بچه های وابسته
  • والدین
  • پدربزرگ و مادربزرگ
  • برادر یا خواهر
  • برادرزاده یا خواهرزاده
  • نوه
  • بی سرپرستان زیر ۱۸ سال

۳. برنامه متقاضیان استانی

PNP یا برنامه استانی نامزد یک برنامه منحصر به فرد برای کارگران ماهر است که می‌توانند به رشد اقتصادی کمک کنند. هر استان یا منطقه‌ای برنامه نامزد منحصر به فرد خود را دارد که به آنها کمک می‌کند تا کارمندان ماهر و دانش آموزانی را که می‌توانند به رشد منطقه کمک کنند مهاجرت کنند.

۴. مهاجرت تجاری

کانادا همچنین سرمایه گذاران تجاری، مالکان و کارآفرینان را از طریق برنامه مهاجرت تجاری جذب می‌کند. این به افرادی که تجربه مالکیت یا اداره یک کسب و کار را دارند کمک می‌کند تا از مزایای روابط عمومی کانادا بهره مند شوند.

۵. برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس

برنامه مهاجرت آتلانتیک مسیری برای اقامت دائم برای دانشجویان بین المللی و کارگران ماهر است که می‌خواهند در یکی از ۴ منطقه اقیانوس اطلس کانادا بمانند و کار کنند. مناطق عبارتند از:

  • نیوبرانزویک
  • نوا اسکوشیا
  • جزیره پرنس ادوارد
  • نیو فاندلند و لابرادور

هزینه اقامت دائم کانادا چقدر است؟

روند درخواست کامل شما برای ویزای روابط عمومی کانادا حدود ۱۳۵۰ دلار هزینه دارد.

چند امتیاز برای ویزای اقامت دائم کانادا لازم است؟

در حال حاضر، یک نامزد باید حداقل ۶۷ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز را داشته باشد تا برای اقامت دائم کانادا اقدام کند. این شامل پارامترهایی مانند:

سن

افراد با سن کمتر می‌توانند تحت برنامه‌های مهاجرتی خاصی از مزیت برخوردار باشند. در مورد برنامه کارگران ماهر فدرال، اگر جوان‌تر هستید طبق CRS می‌توانید امتیاز بیشتری دریافت کنید.

سطح تحصیلات

کسانی که مدارک تحصیلی بالاتری دارند امتیاز بیشتری خواهند گرفت. برای واجد شرایط شدن برای اقامت دائم کانادا، باید تحصیلات متوسطه را طبق سطح کانادا داشته باشید.

مهارت در زبان انگلیسی

با نمره آیلتس بالاتر امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد. برای واجد شرایط شدن برای روابط عمومی در کانادا، باید نشان دهید که مهارت‌های زبان انگلیسی شما با سطح کانادا برابر است.

تجربه کاری

متقاضیانی که حداقل یک سال سابقه کار (30 ساعت در هفته) در یک شغل ماهر دارند، امتیاز بیشتری تحت CRS دریافت می‌کنند. با تجربه بیشتر، می‌توانید امتیاز بیشتری کسب کنید و شانس خود را افزایش دهید.

تطبیق پذیری

متقاضی امتیاز اضافی برای توانایی سازگاری با کشور دریافت می‌کند. اگر همسری با نمره آیلتس واجد شرایط یا خویشاوندی خونی در کانادا دارید، می‌توانید امتیاز بیشتری دریافت کنید. پس از برآورده شدن شرایط اولیه، باید برای یکی از مسیرهای کانادا که در بالا ذکر شد درخواست دهید. برای دریافت اقامت دائم برای کانادا، باید نمره CRS خوبی داشته باشید.

آیا می‌توانید وضعیت ویزای خود در کانادا را از دست بدهید؟

اگر اعتبار اقامت خود را قبل از تاریخ انقضا تمدید نکنید، می‌توانید وضعیت اقامت دائم خود را از دست بدهید. طبق قوانین کانادا، اگر در پنج سال گذشته حداقل ۷۳۰ روز در کانادا نمانده باشید، می‌توانید وضعیت اقامت دائم کانادا را از دست بدهید.

همچنین می توانید روابط عمومی خود را از دست بدهید اگر:

شهروند کانادا شوید

برای کانادا غیرقابل پذیرش شوید

از وضعیت اقامت دائم خود دست بردارید

با کارت اقامت دائم کانادا به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

با داشتن مدرک سفر اقامت دائم کانادا، می‌توانید بدون گذراندن مراحل درخواست ویزا به بسیاری از کشورها سفر کنید. در اینجا تعدادی از ۲۵ کشوری که به شما امکان سفر با پاسپورت کانادا را می‌دهند آورده شده است:

  • باهاما
  • برمودا
  • جزایر کیمن
  •   کاستاریکا
  • کوبا
  • السالوادور
  • گرجستان
  • جامائیکا
  •   مکزیک
  • پاناما
  • کره جنوبی
  • تایوان
مزیت اقامت دائم کانادا | فینیک

خلاصه مزیت اقامت دائم کانادا

کانادا اولین کشوری بود که قانون چندفرهنگی را تصویب کرد. به این معنا که مردم از هر نژاد، فرهنگ، مذهب و گرایش جنسی را می‌پذیرد و ترویج می‌کند. کانادا یکی از بهترین برنامه‌های تعادل بین کار و زندگی را در محل کار ارائه می‌دهد. و بله، مزایای اجتماعی، مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و کیفیت بالای زندگی که با وضعیت اقامت دائم کانادا همراه است، همیشه لذت بخش است. کانادایی‌ها عموماً به‌عنوان دوستانه و دعوت‌کننده شناخته می‌شوند، این بسیار قابل قدردانی است زیرا بسیار مهم است. به خصوص زمانی که قصد دارید به طور دائم در آنجا زندگی کنید.

سفر و کاوش در کانادا

اگر به سفر و کاوش در مکان های جدید علاقه دارید، کانادا با چشم انداز، غذا و فرهنگ خود شما را شگفت زده خواهد کرد. بد نیست بگوییم که وقتی نوبت به انتخاب کشوری می‌رسد که برای مهاجرت به آن بهترین است، کانادا مطمئناً تمام کادرهای مناسب را علامت می‌زند. به عنوان یک طرح بهبودی پس از کووید، کانادا هدفی را برای پذیرایی از بیش از ۴ میلیون مهاجر در سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته است! بنابراین اگر می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید، با ما در ارتباط باشید. ما می‌توانیم به رویای شما برای مهاجرت به کانادا و کسب یک وضعیت روابط عمومی در آنجا کمک کنیم! برای دریافت وقت مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا از تیم فینیک برای بررسی راه‌های مهاجرت به کانادا اینجا کلیک کنید.

سوالات متداول شما درباره مزیت اقامت دائم کانادا

آیا استارتاپ ویزا کانادا برای هر کسی مناسب است؟

استارتاپ ویزا کانادا به ویژه برای افرادی که تجربه در حوزه استارتاپ دارند و به دنبال فرصت‌های جدید در کانادا هستند، مناسب است. اگر شما یک کارآفرین هستید و می‌خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید، این ویزا گزینه‌ی مناسبی ممکن است باشد.

چه مزایایی با استفاده از استارتاپ ویزا کانادا دارم؟

استارتاپ ویزا کانادا به شما این امکان را می‌دهد که به صورت مستقل و بدون نیاز به حمایت‌های مالی بزرگ، کسب و کار خود را شروع کنید. همچنین، این ویزا امکانات زندگی در یک کشور پویا و فرهنگی را فراهم می‌کند.

آیا خانواده من هم می‌توانند به استارتاپ ویزا کانادا مشارکت داشته باشند؟

بله، استارتاپ ویزا کانادا امکان مشارکت خانواده شما را نیز فراهم می‌کند. خانواده شما می‌توانند به عنوان مهاجران همراه در کانادا زندگی کنند و از خدمات آموزشی و بهداشتی این کشور بهره‌مند شوند.

آیا باید دارای تحصیلات عالی باشم تا برنامه استارتاپ ویزا کانادا را درخواست کنم؟

داشتن تحصیلات عالی می‌تواند در فرایند شما مؤثر باشد، اما در حقیقت داشتن مدرک تحصیلات عالی یکی از نیازهای اجباری برنامه نیست. همچنین، مهمترین عامل برنامه‌ شما ارتباط موثر بین اعضای تیم و با نهاد حمایتی کانادایی است.

پرسش و پاسخ‌های شما

4 دیدگاه در “10 مزیت اقامت دائم کانادا 🍁 [بهشت مهاجران] 2024

  1. علی اصغر گفت:

    از طریق همه روش ها می شه اقامت دائم بگیریم؟

    1. مهران دهقانی گفت:

      خیر دوست عزیز. همه روش ها منجرب به اقامت دائم کانادا نمی شود. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر با فینیک تماس بگیرید یا فرم درخواست مشاوره را تکمیل بفرمایید.

  2. سامان گفت:

    برای هماهنگی جلسه مشاوره باید چیکار کنیم؟

    1. مهران دهقانی گفت:

      سلام و وقت بخیر
      سامان عزیز از طریق فرم درخواست مشاوره اقدام بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فینیک، استارتاپ ویزا کانادا - مهاجرت به کانادا

استارتاپ استودیو فینیک

اگر ایده و کسب و کار ندارید اینجا نقطه شروع شما است.

فینیک، استارتاپ ویزا کانادا - مهاجرت به کانادا

استارتاپ ویزا کانادا

ایده کسب و کاری داری میخوای بری کانادا از اینجا شروع کن.

فرصتی استثنایی برای فارغ التحصیلان شیمی، جاب آفر فوری آلمان. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرد.

فرم درخواست مشاوره

برای درخواست مشاوره یا جلسه حضوری فرم زیر را با دقت تکمیل بفرمایید.